Una trobada per reflexionar sobre la producció d’oli, el cultiu de l’olivera i les iniciatives de dinamització del territori rural
La Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) organitza els dies 29 i 30 de novembre, a Turís, les Jornades sobre almàsseres, cooperativisme i relleu agrari, amb l’objectiu d’analitzar el paper del cooperativisme en el sector oleícola i afrontar els reptes actuals del camp valencià, com ara el relleu generacional, la gestió de la terra i la sostenibilitat de les explotacions.
Les jornades volen ser un espai de trobada, reflexió i intercanvi d’experiències entre cooperatives, entitats del sector i administracions, per a compartir models actuals de gestió i iniciatives que contribuïsquen a reforçar el futur del sector agrari i del cooperativisme.
Durant el dilluns 29 de desembre, es portaran a terme dues taules redones on intervendrán diferents actors del sector oleícola valencià i a més, comptarem amb la presencia de companys de Jaén:
Taula redona 1: Cooperativisme, almàsseres i models actuals del sector oleícola
Esta primera taula se centrarà en l’anàlisi del funcionament de les almàsseres cooperatives i dels principals models actuals del sector oleícola. Comptarà amb la participació de:
- Cooperativa “Oro de Cánava” Jaén
- Cooperativa de Viver
- Cooperativa El Motrotón
Les cooperatives participants compartiran la seua experiència, els seus models de gestió i els reptes als quals s’enfronten en el context actual.
Taula redona 2: Cooperativisme i dinamització agrària
La segona taula abordar a el cooperativisme com a eina clau per a la dinamització del territori, la gestió col·lectiva de la terra i la recuperació de terres agràries abandonades. Hi participaran:
- Federació de Cooperatives Agroalimentàries, amb la presentació d’iniciatives de gestió comunal de terres
- Cooperativa de Benaguasil, amb l’experiència de recuperació de terres perdudes
- Cooperativa de Iàtova
Esta sessió posarà el focus en el paper del cooperativisme per a garantir el relleu agrari i mantindre viu el territori.
El dissabte 30 de novembre, les jornades continuaran amb una visita organitzada a l’Almàssera El Motrotón i una cata d’olis i vins a la Casa Museu de Turís, activitats que permetran acostar el públic al treball cooperatiu i als productes locals.
La programació completa de les jornades i llocs és la següent:
Dilluns 29 de desembre
17:00 h– Taules redones
Espi multiusos (C/ Ramón Nef)
- Taula redona 1: Almàsseres, producció d’oli i models actuals del sector oleícola
- Taula redona 2: Cultiu de l’olivera i dinamització territorial
Dimarts 30 de novembre
- 10:00 h – Visita organitzada a l’Almàssera El Motrotón
Ctra. de Llíria, s/n - 12:00 h – Cata d’olis i vins
Casa Museo de Turís
C/ Nou, 41
Inscripcions
Les jornades són gratuïtes amb inscripció prèvia i estan dirigides a persones vinculades al sector agrari, cooperatives, almàsseres i a totes aquelles interessades en el cooperativisme i el futur del medi rural.
Formulari d’inscripción: https://forms.gle/jkBWzQLfANtXyHzN7
Contacte
Per a qualsevol dubte o aclariment, pot posar-se en contacte amb:
674 26 29 88 (Irene)
irene@ccpvcoag.org
La iniciativa està organitzada per CCPV-COAG, amb la col·laboració de la Cooperativa El Motrotón, l’Ajuntament de Turís i la Federació de Cooperatives Agroalimentàries, i finançada per la Diputació de València.



Leave a Reply