Els microcellers, Punta de Llança de la Innovació en el Sector Vitivinícola Valencià - IV Jornades sobre microcellers a Requena

Requena, 6 i 8 de Juliol de 2024 – En resposta als desafiaments actuals del sector vitivinícola, els microcellers emergeixen com un model innovador i sostenible, adaptant-se a les noves exigències agroecològiques i oferint vins d’alta qualitat i diversitat. Sota aquest context, se celebraran les «IV Jornades sobre microcellers» en la Vila de Requena, els dies 6 i 8 de juliol de 2024, organitzades per la Coordinadora Camperola del País Valencià-COAG, junt a l’Ajuntament de Requena i PROAVA i amb la col·laboració de la Diputació de València, PROAVA, Mancomunitat de l’Interior Tierra del vino i Caixa Popular. 

Els microcellers representen una eina d’innovació que obre nous mercats i promou la diversificació de les fonts d’ingrés dels vitivinicultores gràcies al turisme i els tastos dirigits en les seves almàsseres recuperades. Aquest esdeveniment segueix l’èxit de les anteriors tres jornades de Microcellers, que es realitzen des de 2021, que van reunir representants de microcellers, escoles d’enologia i professionals de l’hostaleria a Requena.

Les IV Jornades sobre microcellers tenen com a objectiu impulsar un nou model vitivinícola adaptat als temps moderns, incentivant la incorporació de joves al sector i facilitant el relleu generacional. A més, es busca proporcionar als assistents una guia clara sobre els passos, tràmits i ajudes necessàries per a establir un microceller, així com visibilitzar i promoure alternatives agroecològiques en el món rural.

Les jornades es desenvoluparan de manera presencial i seran gratuïtes, encara que l’aforament és limitat, per la qual cosa és necessari inscriure’s prèviament. L’esdeveniment està obert a qualsevol persona interessada en el sector vitivinícola.

Enguany, com a novetat, se celebrarà la Fira de microcellers en la Plaça de la Vila, Requena, un esdeveniment destacat on els assistents podran gaudir de música i degustacions de vins artesanals mitjançant la compra de tiquets.

Programa Provisional:

Dissabte, 6 de Juliol:

  • 9.30 – 10.00: Presentació de les jornades.
  • 10.00 – 11.30: Microcellers: Innovació i Sostenibilitat en la Viticultura, seguida d’un debat amb microcellers i PROAVA. Ponents: Lola Raigón, Félix Cuartero i altres experts.
  • 11.30 – 12.00: Pausa-Cafè.
  • 12.00 – 13.45: Taula Rodona I: «El futur dels microcellers». Ponents: Regidor d’Agricultura, representants de Terra Boval i diverses microcellers. Moderador: PROAVA.
  • 16.00 – 18.30: Visita a microcellers per a compartir experiències i aprenentatges.
    • Bodegas Lupanda: Situada en el barri de Les Penyes a Requena, València, és un celler boutique que produeix vins amb Denominació d’Origen Utiel-Requena. Va nàixer de la passió d’una família pel vi, que va decidir emprendre aquest projecte amb gran il·lusió. Els seus vins reten homenatge als seus avantpassats i a la terra cultivada per anys, sent la seua herència més preuada. El raïm, recol·lectades de les seues pròpies vinyes en les primeres hores del dia, garanteixen la màxima qualitat del producte final.
    • Vinea Clausa: Aquest celler sorgeix d’una il·lusió que ha perdurat en el temps i s’ha concretat en un especial projecte familiar. Durant més de tres-cents anys, aquesta família ha cultivat vinyes a Fuenterrobles, mantenint el coneixement i la cura dels ceps al llarg dels canvis. Inspirant-se en les antigues «vineas clausas», el celler inicia una nova etapa amb una visió innovadora per a la producció i elaboració del vi.
  • 19.00 – 23.00: Fira de microcellers en la Plaça de la Vila, Requena, amb música i venda de tiquets per a degustacions.

Dilluns, 8 de Juliol:

  • 9.30 – 11.00: Taula Rodona II: «Del microceller a la Taula: La Percepció del Consumidor», amb diferents professionals del sector i microcellers.
  • 11.30 – 14.00: IV Mostra Valenciana de Microcellers amb inauguració i maridatge.

Aquest esdeveniment promet ser una plataforma clau per a discutir i promoure el futur dels microcellers, proporcionant als participants valuosos coneixements i oportunitats de networking en un entorn dinàmic i col·laboratiu.

CONTACTE:
674 26 29 88 (Irene)
irene@ccpvcoag.org

IV JORNADES DE MICROCELLERS

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.